fredag 5 november 2010

Dopplanering och vinteraktiviteter

Idag ska jag träffa barnens präst och planera inför dopet. Jag är inte jätteladdad då jag inte är så insatt i detta. Jag vill att barnen ska döpas i kyrkan då jag tycker att det är en fin tradition. Men hur själva dopcermonin går till är inte så noga. Jag ser mest fram emot att träffa släkt och vänner och äta gott. Vi planerar också att ha en infördopet-dag på lördagen innan då vi ska åka längdskidor, pulka, grilla utomhus över öppen eld, pimpla efter fisk på isen, bada utomhusbadtunna och andra "norrlandsaktiviteter". Jag hoppas att vi kan locka upp några vänner från södra sverige med dessa aktiviteter som är lite roligare än ett kyrkodop.
Barnen är gosiga och lugna idag och har sovit ganska bra i natt. Jag känner mig såå mycket fräschare jämfört med igår.
Pappa/morfar tar hand om Kaspians kvällsbad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar