torsdag 18 november 2010

Tvillingmorsan tokshoppar på Ullared

Ojoj vilken dag. Jag och Hannah har varit på Gekås och trängts med galna,tjocka tanter och hormonstinna, gravida kvinnor. Jag är helt slut, nästan värre än efter förlossningen, hihi. Hannah kom hit igårkväll. Vi tvingade oss i säng vid midnatt, sedan var jag uppe och matade barnen mellan 4-5 och sen hann jag aldrig somna om innan väckarklockan ringde 5.30. Med 4 timmars sömn i kroppen hoppade vi upp ur sängen, tryckte i oss kolhydratrik frukost och sminkade över trötta ögon. Skuttade in i bilen och prick kl 8, då portarna öppnade var vi på plats tillsammans med många andra. Efterföljande 6 h ägnar vi åt att trängas och svettas bland hyllor fulla med både fynd och trams. Vi hann inte ens äta lunch utan tag en kaffe latte och fralla i farten. Då man shoppar sällan får man passa på att handla ordentligt då man väl gör det.Det enda som störde min hysteriska shoppingdag var att jag var tvungen att pumpa ur mina mjölkstinna tuttar några gånger. Fy tusan så less jag är på min bröstpump, det är nog det tråkigaste som finna att sitta på toalocket på äckliga allmänna toaletter och pumpa. Twinsen var hemma och hade en lugn dag tillsammans med sin pappa. Klockan 14 fick vi tvinga oss till kassan trots att vi inte hann med allt på listan, vi var ju tvugna att hinna hem för att lösa av Robert som skulle iväg på fotbollen. Då vi väl kom hem dog vi på soffan tillsammans med twinsen. Robert fick köra hem thaimat till oss då det inte fanns på världskartan att orka laga middag. Nu ligger alla shoppingfynd i en röra på golvet, det blir morgondagens projekt att städa undan och börja slå in presenter.
Bebisarna ligger i samma säng och myser. Dessa sängar används aldrig då de alltid sover i samma säng som jag och Robert. Det är så himla mysigt med hela familjen i sängen tycker jag!

2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Vet du, om du skippar pumpningen bara en dag går inte mjölkproduktionen ner så himla mycket. Däremot gör det lite ont i brösten just den dagen... Vi skiter också högaktningsfullt i det där om att man inte ska samsova. Pys sover fortfarande i vår säng, och därmed basta! Enligt BVC-tanten är det helt OK, hon är inte så mycket för att "göra som man ska" (vilket är skönt, eftersom vi gör det mesta emot hur man ska göra... Vegankost till barn är ingenting som rekommenderas.). Kram på er! Mail kommer så småningom!

    SvaraRadera
  2. samsova is the shit! :)

    SvaraRadera