måndag 15 november 2010

Bulimibebis, spyadoft och julkortsfix

Idag har jag och barnen ägnat åskilliga timmar åt att fixa med årets julkort. Iklädda röda kläder har jag försökt att fota dem för att få en bild där båda visar sin bästa sida. De är alltid helt underbara men bebisar kan se sjukt roliga ut på kort! Alvina har dessutom börjat att kräkas hela tiden. Det spelar ingen roll om hon har ätit lite eller mycket eller hur lång tid det är efter en måltid. Hon lägger spyor lite närsomhelst hursomhelst. Oftast precis efter att jag bytt kläder på henne. Så tyvärr blev det en rejäl spyafläck på hennes röda julbody och således blir det spyfläckar på julkorten, men det skiter vi i för hon är söt både med och utan spyfläckar. Alvina luktar inte längre sådär gudomligt bebisgott, hon luktar alltid surspya trots att  jag tvättar henne frenetiskt och badar henne varje kväll.  
Spybebisen och Charmtrollet!

Kaspian: Va e det som händer? Alvina: Jag ser jultomten!

Alvina: Akta dig så att jag inte ger dig en smocka för att du kallar mig spybebis! 


4 kommentarer:

  1. Känner igen det där med spyor... Pysen kräktes ner sin tomtedräkt i storlek 50 förra året, bara 2 minuter efter att han hade fått den på sig. Tomteluvan han vi inte sätta på innan kräket kom, än mindre ta något kort. Det ser ut som twinsen har blivit betydligt trindare om magen nu:-). Jättefina bilder! Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej Sofi!

    Jag satt och tänkte på dig här om dagen och undrade om du möjligtvis inte skrev en blogg om dina älskade. Gick in på din facebook och hittade denna till min stora glädje! Har nu läst igenom hela din blogg (haha) tog mig tre dagar men oj vad roligt att få följa din resa att bli mamma till dina små mästerverk! Vilka oroligt goa barn ni har fått du och din kärlek!! Sitter här och myser när jag läser om din enorma kärlek till din familj! TACK för att jag får följa er på håll! Önskar er verkligen allt gott och du måste ju hälsa din underbara familj från mig! Blev alldeles varm i hjärtat när jag såg dem på bild! Din pappa är sig verkligen lik, det är de allihopa föresten, förutom Natali som var typ tre år sist jag såg henne =) Hälsa särskilt till Lotta! Hörde att hon startat en restaurang i Umeå. Måste gå dit nästa gång jag åker "hem". För som du vet så bor ju min familj i umeå så det är ju dit jag åker när jag ska "hem". Känns lite underligt och jag saknar verkligen att åka till vilhelmina, men det är så bökigt att åka dit och inkvartera sig hos släktingar. Men en gång per år försöker jag få till det trots allt =)

    Hoppas du får en skön kväll nu Sofi! Och en god natts sömn (så gott det nu går med de små)!

    Många kramar från mig!
    Jenny Figaro

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder :)
    Bild nr2 tycker jag att du ska beställa som fototapet och ge till mormor & morfar i julklapp ;)
    Massor av kramar!
    //Sara

    SvaraRadera
  4. åh vilket gulligt inlägg Sofi. Det är gott att ni inte bryr er om lite kräk, hon e världens finaste hursomhelst.
    vad härligt å se att ni har det bra.

    SvaraRadera