onsdag 10 november 2010

Nej nu jäklar ska kulmagen bort!

Det har nu gått 2,5 månader sedan twinsen tittade ut. Jag är lyckligt lottad då kroppen redan är ganska återställd. Jag kommer i mina gamla jeans som är lågt skurna. Men en kulmage sitter i vägen för de jeans man knäpper lite högre upp mot magen, de går att knäppa om man verkligen vill men jag kan inte andas samtidigt och det är ju ganska bra om man andas då man är tvåbarnsmamma (särsilt då båda barnen skriker samtidigt, då är DJUPA andetag toppen). De första 8 veckorna kan man ju skylla kulmagen på livmodern som ännu inte återfått normal storlek. Men nu orsakas min min runda, degiga mage av slappa magmuskler och inget annat. Så igår plockade jag fram min pilatesmatta framför teven och körde ett litet nybörjarpass med core/pilates på vardagsrumsgolvet. Kändes superskönt med hjälp vilken skillnad det är på styrkan och muskelkontroll om man jämför med innan graviditeten! Inte alls konstigt förstås efter en tvillinggraviditet men då man är van att vara stark blir men lite snopen då magen skakar av utmattning efter några reps. Nu är planen att köra hemträning 3-4 ggr i veckan. Jag tror och hoppas att jag kommer i jeansen snart. Gymmet får vänta tills efter jul.

1 kommentar:

  1. Jamen, hallååååå!!!! Du får ha lite tålamod! Om du redan kommer i dina jeans efter 2½ månad är du nog i bättre form än de flesta som har varit gravida. Men jag vet preciiiis hur det är när magen känns som en lös deg och man ingenting hellre vill än att få bort den. Min var väldigt platt nertill och degig upptill i början, sedan sjönk degen ner. Nu har jag nog insett att jag får dras med viss degighet hela livet (efter 1 år glipar fortfarande de främre magmusklerna, trots yoga först och core sedan) - men något spår på kroppen ska det väl synas efter att man har fått barn;-).

    SvaraRadera