onsdag 3 november 2010

Dataproblem och vuxenpruttar

Har haft datatrubbel idag och inte kunnat blogga. Gaaaah så frustrerande. Det är ganska tragiskt att man blir så handikappad av att inte ha tillgång till internet. Jag blir helt stressad och nipprig trots att man oftast inte gör något vettigt ändå. Jag kollar mest facebook eller bloggar.

Vad är det som händer?
Här är det lugna gatan, barnen sover mest hela tiden. Men magarna är inte helt ok på någon av dem. De fiser och fiser som små pruttkuddar. Höga, ljudliga pruttar, nästan som vuxenpruttar. Men de äter bra och verkar inte så bekymrade. Jag vet inte varför, jag äter ju som vanligt och tidigare har de inte haft några problem. Nu misstänker jag ersättningspulvret, det är baserat på komjölk så de har kanske utvecklat intolerans mot laktos? Gud vad lätt det skulle vara om barnen kunde prata och berätta hur de känner!

Nya eskimåmössor
Jag saknar Robert massvis nu också, det har gått alldeles för lång tid nu och han kommer inte upp till Vilhelmina fören lördag! Han är helt knäckt av saknad till barnen stackarn, han tycker att han inte ens känner igen barnen längre. De växer verkligen tokfort och Kaspian har blivit så TUNG! Jag är van att bära dem lite hur som helst men nu orkar jag bara korta stunder innan armarna darrar av trötthet. Jag kommer bli stark!
Jag saknar min man, att kramas och att dela ansvaret om barnen. Även om jag har hjälp av min familj och vänner så kan jag inte slappna av på samma sätt som då Robert tar hand om dem.
Jag sitter helt själv! I mammas amningskudde. All mat lägger jag i kinderna!

2 kommentarer:

  1. Ja de växer verkligen otroligt mycket, kan förstå Robert då man nästan ser fövandlingen kort för kort..Pruttisarna, puss på er från kusinerna!

    SvaraRadera
  2. Laktosintolerans är det nog inte, det är mer laktos i bröstmjölk än i komjölk. Mjölkproteinallergi kan det däremot vara, men då tror jag att barnen får diarré eller eksem snarare än gaser i magen. Små barn kan vara lite pruttiga ibland, utan att det betyder så väldigt mycket. Du har inte ätit någon torkad frukt? Pysen blir jättedålig i magen om jag äter torkade aprikoser... Drömde om er igår natt - och vaknade och var jätteledsen över att jag inte kan komma på dopet:-(. Kram!

    SvaraRadera