måndag 27 december 2010

Familjen är värst

Hej! Vi har haft datorförbud här över juldagarna så det har blivit få inlägg på bloggen.. Jag smygbloggade på juldagen men sedan har det varit fullt upp med släktmiddagar, brädspel och filmtittande. Om man satt vid datorn under julafton, juldagen eller annandagen fick man straffarbete i tvättstugan och det vill man ju inte riskera...
På juldagen hade vi huset fullt av släktingar på kalas. Det är himla trevligt att träffa hela tjocka släkten men det räcker att ha dessa kalas en gång per år. Hela vår familj består av starka individer med säregna karaktärsdrag. Vi har allt ifrån kommunister, moderater blåare än Carl Bilt, smygrasister, nervvrak, muslimer, finnar, latmaskar, perfektionister. Ingen nämnd, ingen glömd. Många gillar att prata, gärna högst. Våra släktkalas är ytterst intensiva med går snabbt. Alla kommer (45 min innan utsatt tid och undrar när maten är klar), äter som att de skulle svälta resten av veckan, häller i sig kaffet och så har man oftast bråttom vidare till nästa göromål. Robert var helt slut efteråt, trots att han också har en stor familj. Haha, även om det låter hemskt så tycker jag om allihopa och har väldigt trevligt dessa kvällar. Det blir aldrig långtråkigt, det lovar jag. Men som sagt, det räcker med ett tillfäller per år...

Jag bara måste lägga in en bild på Roberts klockrena julaftonsoutfit.
Det var så sjukt hett inomhus att han bytte om till shorts efter lunch.

Ett fåtal av alla festdeltagare

Pappa är på bra humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar