tisdag 7 december 2010

Lattemorsa (eller apelsinmorsa kanske)

Jag vill inte provocera någon. Men det är SJUKT lättsamt men en bebis. Alvina är hemma med mig och Kaspian är iväg med sin pappa på äventyr. Jag är nästan uttråkad här hemma för det är så lugnt. Jag har snart ätit 3 (!) apelsiner. Jag hinner ALDRIG äta apelsiner annars. Då äter jag mer snabbäten frukt som bananer eller äpplen. Jag har även hunnit med att läsa min mail och tom svara på några, gosat med Alvina, tittat på TV, bloggat, ätit middag, ammat, pillat mig i naveln. Nu funderar jag på att måla naglarna också. Jag borde passa på att göra något "nyttigt", typ sortera bort barnens kläder i för små storlekar, men jag orkar inte.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det måste kännas som rena lyxen, och visst är det så att om man har ETT nöjt och glatt barn så finns det inget att klaga på, då hinner man både det ena och det andra om man vill.

    Att dessutom gå från två till en måste ju bli milsvids skillnad, dom brukar ju säga det dom som har fler barn; "Ett barn är inget barn" :)

    Snart kommer ni! LYCKA

    SvaraRadera
  2. Hej igen Sofi!
    Det slog mig nu på morgonen att om ni vill och det skulle underlätta för er så får ni gärna stanna här en natt på er resa mot norr så att ni slipper sträckköra, Kefa repar hela kvällen i morgon men jag och Honey är hemma, vi har två våningar och 130 kvadrat så ni får mer än plats om ni skulle vilja och behöva =) Vore bara mysigt!
    Hör av dig isåfall, mitt mobilnummer är 073-0225088
    Kram Jenny

    SvaraRadera