söndag 29 juli 2012

Bartömning

Hej! Igår hände något som inte varit på tapeten på ett bra tag. Tvillingmamman var på galej förstår ni. Eller galej är kanske att ta i men jag var i allafall ute. Kvällen började hemma hos Mariell med vin och piff innan vi åkte vidare till en av hennes kollegor som hade bartömning. Bartömning. Det är kanske så långt man kan komma från mitt vardagliga liv som mest består av kaffe. Sprit i varierande former har jag knappt sett röken av på tre år.
Min vän Mariell som är smartare än de flesta forskar och doktorerar inom kemi. Eftersom bartömningen tog plats hos hennes kollega så var samtliga på festen också forskare inom olika ämnen och endast ett fåtal hade svensk härkomst. Således var det bara att rosta av sin gamla svengelska accent och börja prata. Oh Heeelllooooou! Det är en himla tur att en drink eller två har en fantastisk förmåga att förbättra det engelska ordförrådet. Vi hade kul och jag älskar att träffa människor som jag normalt inte kommer i kontakt med. Det berikar och ger spännande perspektiv på livet. Då vi druckit fler drinkar än jag gjort på hundra år totalt gick vi vidare till Lokal på Magasinsgatan och drack Prosecco innan jag vid en sen timma tog mig hem. Idag är jag inte så pigg. Snarare risig och seg. Så dagens plan är att skrota omkring samt hänga med Linda och Henke.
Vi ser mer städade ut än vi var...hehehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar