onsdag 11 juli 2012

Romantik i skogen

Hej! Jag har haft en liten bloggpaus orsakad av barnfri vuxentid med min älskade man. Twinsen har spenderat egentid med deras morfar och mormor. Jag och Robert åkte till mamma och pappas sommarhus och har gjort absolut ingenting. Ingenting. Vi hade lite planer på att gå någon romantisk promenad på stranden, hand i hand. Eventuellt också ta ett nakendopp eller två. Men dessa planer iscensattes aldrig. Vi lyckades inte få våra rumpor ur soffan och tyckte dessutom att det var alldeles, alldeles underbart att halvligga bredvid varandra i soffan. Så skööönt. Inga måsten och inga borden. Det är så bekvämt att vara vuxen och ha privelegiet att bestämma alldeles själv.
Det bästa med min man är att han är världens roligaste att hänga med. På riktigt. Det blir aldrig tråkigt. Jag skulle nog kunna tillbringa ett halvår i en soffa om jag fick tillbringa den tiden med honom.
Vår romantiska vistelse i skogen kanske inte får full poäng på romantik-skalan. Som sagt: inga nakendopp, inga tända ljus eller hand-i-hand-promenader. Men om man istället bedömer mängden "pirr-i-magen-känsla" och antal skratt så kammar vi nog hem Jackpott.
Samtidigt som vi sov borta passade twinsen att ta rekord i antal timmars sömn med den imponerande summan 13 h (!). De sov som små grisar mellan 19-08. Jag blir bara lite bitter över att de aldrig passar på att sova längre än 6 då deras mamma har morgonpasset. Men man kan ju inte få allt här i  livet.
Mamma och pappas gulliga lilla hus i Badviken

Pittoreskt litet dass som man tack och lov inte behöver använda

Förutom att slöa så har vi ätit. Och ätit. Och ätit lite till.


Tack för ett mysigt dygn!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar