lördag 21 juli 2012

Tomt som i graven..

Hej! Idag har min vän Hannah med familj åkt vidare och lämnat ett stort tomrum efter sig. Vår lilla familj skall efter att ha bott under samma tak tillsammans med familj/vänner under hela juli månad återgå till att bara vara vi- jag, Robert, Kaspian och Alvina. Det känns märkligt. Jag trodde att det skulle kännas skönt- men jag tycker snarare att det känns ödsligt. Jag älskar att omge mig med många hjärtliga och roliga människor dygnet runt. Men det känns skönt att slippa köa till toaletten...
Här kommer ett lass bilder från de senaste dagarna!
Frulle! Då vi har finbesök så känns det tydligt att vi bor i ett hus som ganska så snart måste uppgraderas till något lite mer rymligt.. Men vad säger man. Finns det hjärterum finns det stjärterum!

Vänner!

Universeum som har Dinosaurietema just nu till Axels stora förtjusning!
Kaspian och Svea spanar på laxarna

Och hajarna!

Efter Universeumbesöket var vi alla lite svettiga av olika anledningar. Mest efter att vi ansträngt oss för att inte tappa bort något av våra barn. Trots att vi var lika många vuxna som barn så var det inte det lättaste. Jag kan inte förstå att folk frivilligt önskar sig fler barn än 2- den ekvationen får jag inte ihop..

De flesta av dagens bilder ser ut såhär... barn som springer och tjoar.

T-REX. Alla Dinosaurer var väldigt naturtrogna. De kunde röra på sig och vrålade elakt...

Skräckblandad förtjusning!

Lite läskigt var det allt med alla dinosaurier. Jag tror faktiskt att vi vuxna hade roligast...Alla barn grät och Axel skrek med panik i rösten: "PAPPA, gå inte för nära. Det är KÖTTÄTARE!!!!!!"
Obs, denna bild är INTE arrangerad! Även om man kan tro det..

Kaspian kramade sin mamma hårt då dinosaurierna brölade..

Axel och Dino

Kaspian vågade gå nära..
Lunch på Incontro

Jag och min bästaste Hannah!

Svea och Axel tyckte vi var jobbiga och tog sig sitt eget lunchbord. Och våra små sov i vanlig ordning bort lunchen.. Till deras mammas och pappas stora glädje eftersom detta möjliggjorde att de kunde gå både två och fyra turer till den italienska buffén helt ifred! En mätt mamma är en glad mamma...

Poolstoj

H och R


Twinsen fick popcorn och chips för andra gången i livet och hetsåt likt två bulimiker...

Vällingrep i ställetr för kafferep

2 kommentarer:

  1. Haha..själv har jag tidigare alltid känt att 2 barn verkar vara lagom & hanterbart. Ville inte ha fler! Blev därför smått chockad när det visade sig att vi väntade twins och att jag därmed skulle bli 3-barnsmamma! Nu är twinsen 5 månader och storasyster 3 år och antalet 3 känns alldeles lagom och underbart! Inte fler men inte mindre :). Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är så galet imponerad av alla tvillingföräldrar som har fler barn! Jag kan inte förstå hur man får ihop det! Men samtidigt så förstår jag ju att man klarar av allt då man inte har något alternativ. Och så underbart att ha så mycket kärlek i sitt liv! Barn är ju det bästa som finns! (Även om de också kan vara det jobbigaste som finns..hihi)Kul att du gillar bloggen! Jag blir alltid lika glad över kommentarer! Kram

    SvaraRadera