onsdag 18 juli 2012

Knarkarkvart?

Då man har tvillingar kan det vara lite knepigt att hinna med allt man borde göra. I allafall för oss som gärna prioriterar annat som vi anser mer underhållande. Typ att kolla på Californication, dricka vin, träna, pilla naveln, surfa på mobilen, blogga eller träffa vänner. Vissa "måsten" som exempelvis putsa fönster, stryka kläder eller plantera om blommor skulle jag ALDRIG göra frivilligt eller med glädje. Dessa aktiviteter är så tråkiga att det känns som att min själ dör. Kläder som måste strykas använder jag en gång och aldrig mer. Fönster putsas då de är så skitiga att man inte kan se ut, typ (och då tvingar jag Robert att putsa dem). Anledningen till att jag har planterat blommor i vår trädgård är att jag inte vill vara sämre än grannarna.
Jag är visserligen ganska pedant lagd- men mitt pedantiska engagemang räcker bara till att dammsuga, tvätta, plocka och göra sådant man faktiskt måste göra för att vårt hem inte skall förvandlas till en stökig knarkarkvart-lookalike. Våra twins skulle lätt kunna förvandla det mest perfekta hemmet till en kaosig tragedi på mindre än 30 minuter.
Då är det tur att jag har snälla föräldrar som ställer upp och förbarmar sig över allt som de stackars småbarnsföräldrarna inte hinner med. Idag har det strykts kläder (jippi- min garderob växte huxflux), putsats fönster, planterats nya fräscha blommor och vi har fått en ny, effektiv gräsklippare. Det kännns underbart att jag slipper utföra någon typ av själdödande aktiviteter på ytterligare 4-5 månader. Härligt.
Shoppingtur. Barnen verkar sakna all form av stil då de tyckte att jag skulle slå till på dessa piffiga och tokrosa campingmöbler..  

Promenad och lunch vid Eriksberg

Eriksberg är en stadsdel som förvandlats från industri till flashiga lägenheter och mysiga restauranger. Och här står jag i mina miniminiminishorts som kanske passar bättre på någon som är hälften så gammal som mig...hmfr.. Men så länge groparna i låren lyser med sin frånvaro så fungerar det..eller är jag bara konstig?
Latmaskarna...?

Mamma härmar min bloggposé.. Lyckas ganska bra tycker jag!

Sex laxar i en laxask, typ. Eller en Natali i en fisk.

Vi har gått en promenad i våra hoods och tittat på hästar och får.. Kaspian somnade, det var nog inte så spännande..

Pappa har tvättat fönster med stor frenesi hela dagen..  Samtliga granntanter har kommit förbi och chitchattat med honom så han gjorde nog ett lysande intryck. Eller så var de bara glada över att slippa se våra skitiga fönster..

Mamma har planterat Höstaster lite här och där!

Min fina lillasyster som inte är så liten längre...
Och så har vi grillat såklart!

Obligatorisk grillbild på min Glaze-tokige make..

2 kommentarer:

  1. Haha!
    Jag kunde ha skrivit det där om städning mm själv. Inte sjutton orkar man göra annat efter allt plockande och städande som görs varje dag :-D

    SvaraRadera
  2. Nej eller hur! Jag tycker att det är viktigare med njutningsfull återhämtning än att putsa fönster! men som sagt, jag är tacksam över att få det gjort! Kram

    SvaraRadera