söndag 8 juli 2012

Vi roar oss!

Hej! Denna helg har de traditionsenliga "Hembyggdsdagarna" gått av stapeln här i Vilhelmina och det innebär festligheter av olika dess slag. Till exempel marknad där man kan fynda fejk foppa-skor, flottiga Doughnuts, prydnadssaker skulpterade i trä och fräsiga T-shirts med raffiga tryck (t.ex "fuck you, motherfucker"). En penisonärsförening hade också en mycket uppskattad dragspelskonsert. Man kan också roa sig på Tivoli, om man inte är så värst rädd om livet vill säga då alla karuseller både är rostiga och låter lika illa som en mellanstadieklass på fiol-lektion. Jag fyndade i allafall stort på marknaden- tre stycken godisremmar från Lycksele konfekt. Men även om dessa Hembyggdsdagar kan te sig lite smått tragiska i mina ögon så är det ändå charmigt och hemtrevligt på sitt sätt.

Igårkväll lämnade jag och en av mina allra närmsta barndomsvänner Hannah våra män och barn hemma för att istället ha en girls night out- Vilhelmina style. Jag vet faktiskt inte hur jag ska beskriva vår kväll på ett talande och detaljrikt sätt. Jag låter ett citat som jag fick från en bekant tala för sig. Det löd:
"Jo, men ja må bra! Ja jaga älg!"

Just nu sitter vi och väntar in min kära mamma som spenderat veckan på Gotland, politiskt engagerad som hon är.
Här kommer några bilder från våra senaste dagar:

Jag och twinsen har spenderat en hel del tid hemma hos min farmor och farfar. Jag älskar att bara sitta hemma hos dem, prata lite om livet, fika lite och bläddra i Hemmets journal. 

Min älskade farfar.

Vi har ätit många goda middagar.

Vi har haft finbesök av mina minikusier Mirja och Leila

Snygga Hannah och jag är såå redo för en kväll på Tjärnvallen.

Världens bästa morfar som bara leker och leker och leker med våra små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar