måndag 9 juli 2012

Fynd, fobier och fasta skinkor

Hej! Idag har vi haft en skön sommardag! Lunch på Hotell Vilhelminas uteterass, pooldejt på eftermiddagen med vänner och inte mindre än 7 vilda kids. Mamma och pappa var lite matta och uppvisade vissa tecken på utbrändhet efter den upplevelsen. Men de hämtade sig snabbt som tur var. Vi har också hunnit med ett besök på loppis och fyndat en hel back full av leksaker (vissa av dem nya i förpackningen) till twinsen för den nätta summan 222 kr. Perfekt förutom att Alvina tydligen har fobi för elektriska leksakssköldpaddor. Jag och maken har också varit ute på en löprunda tillsammans och jag njuter ännu mer av att springa då man har två små fasta och fina skinkor att vila ögonen på samtidigt som man svettas. Det kan också kallas "förena nytta med nöje". Ikväll har vi grillat kött, grönsaker och halloumi och druckit vin. Som varje kväll.
Intensiv cykelträning idag. Nu vet vi vad twinsen ska få i 2 års-presenterna!

Kaspian och hans motorintresse blir ju inte mindre direkt...

Trampa!

Twinsen sover. Vi äter.
Som ni vet så sov vi ju in princip ingenting under twinsens första 19 månader. Men herrejäklar vad de sover nu. Som två klubbade sälar. 2 h varje dag och från 19-6 varje natt. Alltid samtidigt. Från att vi lägger dem i sängen tar det två sekunder att få dem att sova och sedan ser vi eller hör vi dem inte på 12 h. Jag tror att Gud kände att vi hade varit vakna tillräckligt under dessa senaste 2 år. Jag är så pigg att det känns som att jag går på droger då jag vaknar kl 6 varje morgon. Fantastiskt. FANTASTISKT!

Pigga jag.

Robert äter BBQ-Burger. Jag äter räksallad.

Twinsen har varit på äventyr på den lokala Coop-butiken

Tvillingbil. Våra tvillingar var dock måttligt roade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar