måndag 23 juli 2012

Förberedelser

Hej! Idag är det måndag och det regnar ute. Robert jobbar. Min hypereffektiva man tyckte inte att det var tillräckligt med att bara ha två jobb. Nejnej. Nu är han egenföretagare också. Jag börjar jobba om två veckor. Semstern är inne på slutspurten och även min lååånga "mammaledighet". Även om jag har haft en del projekt på G och heltidsplugg så har jag faktiskt inte jobbat på över två år! TVÅ ÅR!!! Kan ni fatta. Att vara hemma under en lång period har varit ett mycket bra beslut för mig och vår familj. Jag har fått mycket tid med barnen, jag har utvecklat mig, fått ett nytt spännande jobb och känner mig sååå laddad och redo för att börja jobba heltid igen. Förra somaren, då barnen fyllde ett år så fick blotta tanken på jobb mig att hyperventilera och känna ångest. Och om man känner så- varför jobba om man inte behöver? Nu har det som sagt gått två år, och jag känner mig mogen klar för att lämna bajstorkar-och-koka-makaroner-livet för något annat. Så idag förbereder jag mig på vår kommande intensiva höst. Jag beställer Linas matkasse (som arbetande småbarnsföräldrar utan möjlighet till barnvakt måste man ta alla tänkbara medel för att förenkla livet!!) och funderar över vad kidsen behöver inför dagisstarten.
Igår hade vi en superhärlig em och kväll hos vänner i Torslanda. Vi åt massor av grillat och smaskig mandeltårta och var inte hemma fören midnatt..som är en ganska sen tid i vår familj..

Frid och fröjd! Typ..Bara ett enda krossat glas och utryckning med dammsugaren under middagen..

Hungrig tjej väntar på maten

Alvina har fått städmani och sopade altanen noggrannt

Det är ganska skönt att TV finns ibland..t.ex. då man vill föra ett nomalt samtal.

Lejonkungen-lycka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar