söndag 14 augusti 2011

Fattigmans-hummer..

Jo, det är sant. Vi håller på med detta mest hela dagarna. Alvina går och går och går. Kasian garvar och åker med.

Bild från i fredags då Roberts kusin Andreas var här med sin goa fru Anna + sina fyra barn.
Fullt ös hela dagen!

I fredagskväll hade jag och Robert en minikräftskiva. Den motsvarade dock inte våra  förväntningar. Jag hade köpt frysta kräftor som inte var någon höjdare... Jag är uppväxt i Vilhelmina och där hade vi inget annat än frysta skaldjur att välja på. I mitt minne så smakade det jättegott! Men efter många år på västkusten har även jag förvandlats till en skaldjurs-snobb. Skaldjur skall ätas färska. De ska inte komma från turkiet och vara frysta. Blä.

I frysdisken på COOP hittade jag även en fryst hummer. 40 pix. Sicket fynd tänkte jag. Att köpa en färsk hummer för 1000 kronor passar inte min mammapenning så bra. Denna fattigmanshummer smakade.....intressant...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar