torsdag 4 augusti 2011

Lazy

Idag har Robert varit iväg hela dagen och jag och twinsen har roat oss på egen hand. Vi har inte gjort många knop. Jag har försökt öva mig på att "bara" vara mamma. Inte samtidigt städa, sortera, plocka undan, blogga, facebooka, skriva sms, tvätta, eller springa på stan. Herregud, de fyller ju ett helt jäkla år i slutet av augusti. Vart har det året tagit vägen? Nä, jag måste bli bättre på att vara i nuet. Att bara vara här och nu och inse vilket privilegium det är att vara hemma med sina barn. Att busa, att smeka deras mjuka hud, att leka med en stekspade eller ett skosnöre med genuin inlevelse, att sjunga en sång med syfte att just sjunga och inte roa så att jag kan göra mina sysslor. Det har varit en mysig dag, även om det kan vara ganska så påfrestande mellan varven. Jag skulle vilja klona mig själv ganska ofta.
Nu ska jag sätta fart och packa inför en Lysekilsweekend. Robert är ledig i morgon så vi ska packa in oss i bilen så tidigt som möjligt. Sen väntar ju bröllopet mellan Linda och Henke på lördag!! Kommer bli sååå kul!
Kaspian tog en morgon-powerwalk i hallen med sin vagn...
Det blir ofta konflikter om alla grejer hemma hos oss... Och det är väl bara början antar jag.. Trots dubbla uppsättningar av mycket vill de alltid leka med samma..
Jag kan också promenixa med den här nu! Lite skräckblandad förtjusning fortfarande.
Titta, jag kan göra som min mamma...
....Så här gör hon! (obs, inget kaffe i koppen idag. Jag vill inte ha någon favorit i repris...)
Godingarna. De har säkert tryckt i sig ett hekto gräs och grus idag... Hoppas det är nyttigt..

1 kommentar:

  1. Det där känner jag igen, det blir en hel del underhållning i förbifarten medan det är diskplock och annat praktiskt. Men så kommer jag på mig själv och struntar i allt annat en stund och bara leker eller umgås. Det gäller att passa på som sagt! :)

    Mysiga bilder! Jag tycker att "vardagsbilder" är dom bästa, tror det är kul att titta tillbaka på sedan också. Dessutom tycker jag att Alvina är så lik vår Elsa i sitt minspel ibland. :)

    SvaraRadera