torsdag 4 augusti 2011

Strandraggare..

Min snygga speedosman!! Och mina badtokiga twins! Kärlek!
Våra twins ääälskar att bada. De skulle bada hela dagen lång om de fick. De plaskar, simmar, dyker och leker under stort stoj och mycket skratt. Vi har en till familjemedlem som är likadan. Och det är inte jag (jag tycker om att ta ett kärringdopp, ta några hastiga simtag och sen upp igen, snabbt som attan). Nu har jag märkt ett annat personlighetsdrag som tycks ha gått i arv. Strandraggar-genen. Min vackra man tycker om att ha speedos på sig då han badar. Oftast så vågar han inte eftersom hans vänner trakasserar honom och tar i stället på sig mer accepterade Svensson-badshorts. Men om Robert själv får välja så blir det speedos alla dagar i veckan. Likt en hårig spanjor på playan. Jag tycker att Kaspian verkar vara likadan som sin far. Då han får använda sina bajssäkra speedos-badbyxor så blir han liksom lite extra stolt, visar upp sig och liksom spanar omkring sig med en uppblåst och högfärdig uppsyn. Jag älskar båda mina strandraggare oändligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar