onsdag 4 april 2012

Beverly Hills...

Oh Helloo! Ni anar inte hur mycket Beverly Hills mitt liv är just nu. Väldigt glamouröst och glittrigt. Enormt trevligt restaurangbesök och vinsippande förra veckan uppe i Umeå. SPA-weekend och barnfri tid under helgen. Trerätters middag plus cocktails på Familjen igår med kära lillasyster, m.fl. Men det som är mest Beverly Hills av allt är ändå dagens psykologbesök. Jag har ju tidigare berättat att vi genom BVC har fått en tid hos en sömnpsykolog med anledning av vår lilla dotters sömnstörningar. Jag tänker såhär. I de mer glamourösa delarna av Amerika går man ju till psykologen för allt och inget. Har man problem med fobier mot andra människors kroppslukt- man går till en hjärnskrynklare (psykolog). Om man har problem med att grannen har en mer luxuös bil än man själv- man går till psykologen. Jag är också ganska säker på att man skickar både sin lilla chiwawa och sin trädgårdsmästare till psykologen titt som tätt. Och så vi och vår 1,5 åring.. Om man är glammig är fru/herr psykolog lösningen på allt!
Jag kände mig därför väldigt Hollywood-chic (?) i morse då vi gled in på psykologens fancy kontor beläget med havsutsikt i Eriksberg. Det enda som inte är så värst glammigt är väl stress-svetten på ryggen efter att ha fastnat i bilkö..och mina påsar under ögonen kanske.  Men i Hollywood använder man hemorrojdkräm för att reducera ögonpåsar. Hmm... Det är kanske DET som är lösningen? Hemorrojdkräm alltså. Förlåt för konstigt sidospår.
Ikväll fortsätter vårt glammiga liv med en liten barbecue på terassen.... (altanen..).
Ps. Psykologbesöket gick förresten fint. Nästa vecka då Robert har påsklov har vi fått stränga förhållningsorder om att varken städa hemma, ställa till med sociala arrangemang eller andra roliga (men energikrävande) aktiviteter. Vi skall endast följa vår nya få-Alvina-att-sova-hela-natten-utan-att-vakna-30-gånger-plan. Och vila oss däremellan. Robert är lycklig som ett barn på julafton. "Tänk Sofi, vi FÅR INTE bry oss om dammråttor på HELA veckan. Tjohoo!"
Bild, lånad från google..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar