söndag 29 april 2012

Morgontortyr och ur form

Hej! Här sitter tanten. Det märks att man inte är 22 längre. Att hoppa i säng kl 3 för att vakna 4 timmar senare i kombination med ett par glas vin och en Mojito resulterar i diverse icke-önskade kroppsförnimmelser. Fy fasen alltså.
Vet ni förresten att anledningen till att jag vaknade kl 7 inte var att twinsen levde rövare. Nej nej. Det var Robert som hade solosångsuppvisning. Högt och ljudligt sjöng han sig igenom den blå, vita och silvriga Barnkammarboken. Jag försökte stänga undan allt oväsen och falska toner genom att lägga en sju-åtta kuddar över mitt stackars bultande huvud. Jag tror dessvärre att att hela IKEAs kuddlager inte hade räckt till för att ljudisolera Roberts morgonstämma. Tillslut gav jag upp och satte mig muttrandes vid köksbordet, drack kaffe och läste GP. Robert gjorde mig inte sällskap utan fortsatte sin musikshow ute i vardagsrummet. Tack för den sovmorgonen honey!
Tortyrredskap klockan 7.00 en söndagmorgon då det var min tur att ha sovmorgon..


Dagen har fortsatt i samma tema. Jag har bränt vid lunchpannkakorna . Ställt tokheta stekpannor på plastskärbrädor så att nu är vi både en stekpanna och en skärbräda fattigare. Jag har också tappat ut twinsens middag över hela köksgolvet och skurit mig i fingret. Jag är inte i form med andra ord. Twinsen har plockat blommor. Samma blommor som jag planerade i tjusiga krukor för några dagar sedan. Jaja, det var ju iaf fint så länge det varade. Vi har också varit och fikat hos grannarna och luktat på en 6 veckors bebis. Eller. Fikat och fikat. Jag och Robert rännde mest omkring som yra höns och ställde tillbaka inredning på deras ordinarie plats, hindrade Kaspian från att springa omkring på köksbordet och att Alvina inte skulle "klappa bebisen" för våldsamt. Puh. Våra barn kan ibland bete sig som vilddjur. De stackars nyblivna föräldrarna blev lite bleka i ansiktet tillslut men sa artigt "det gör inget..." och "ja, ni har det ni gör med de där två..." och "jag plockar undan/torkar upp det där lite senare...".
 Vi får väl se om vi blir inbjudna på fika fler gånger...

Men ANNARS har det faktiskt varit en väldigt BRA helg. Vi hade äran att vara trebarnsföräldrar ett par timmar igår eftersom C och D hade fullt upp med att flytta in i deras nya hus. Elias fick hänga här en stund så att de kunde vara lite effektiva. Det är faktiskt ofta lättare med tre barn jämfört med två eftersom de roar sig själva så bra då.
Bästisarna Elias och Kaspian

Busted. Alltså, jag sitter inte på FB även om man kan tro det.
Jag försöker bara dokumentera dessa stora killars första kompisgung! Så sött!

Lördagslunch ute på altanen! Nojjiga Robert är noga med att blåsa på allt så att Alvina inte ska bränna sig på tungan.
 Igårkväll var jag på ett himla trevligt födelsedagskalas med Mexicotema. Och då serverades det inga svennebanantacos utan diverse röror. salsor, grönsaksrätter och köttgryta kokad i cocacola. Det sprutade eld ur mina öron tillslut men allt var sagolikt gott!
Jag och födelsedagsbarnet hade Mojitoverkstad!

Bildtext överflödig! HURRA helt enkelt!

Två härliga bruttor som jag gått gymnasiet med..Superkul att fortfarande träffas ett par gånger om året!!!

Jag, mitt fånsmil och det fabulösa födelsedagsbarnet Mariell herself. 
Robert är nu på väg till Köpenhamn på konferens. Jag misstänker dock starkt att denna konferens har ett tydligt tema. På två bokstäver. Ö. L.
Jag försöker verkligen att vara en god fru och glädjas för hans skull. Han är värd detta.
Men om jag ska vara helt ärlig så känner jag mig mest avundsjuk. Jag vill också åka till Köpenhamn. Jag ÄLSKAR Köpenhamn.
Dessutom är jag inte ett dugg sugen på att fira Valborg som singelmorsa. Jag har nog tom bestämt mig för att bojkotta Valborg. Jag har inte tid. Barnen kommer att få fira valborg på dagis och jag måste jobba som en liten iller på mitt examensarbete eftersom jag börjar jobba på onsdag.. Wiii!! Kul kul kul kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar