torsdag 26 april 2012

Hönor och ägg..

God kväll hörrni! Dagen går nog inte till världshistorien som den bästa torsdagen direkt. Jag har haft migrän. Därav allt konstigt flimmer framför ögonen i gårkväll. Jag har bara haft migrän två gånger tidigare i livet och kommer därför inte ihåg hur det kändes. Jäkligt obehagligt är det. Jag verkar dock ha en väldigt mild variant då jag inte behöver ligga i ett mörkt rum och kräkas. Jag fungerar någorlunda normalt. Förutom att hjärnan blir extremt trög och minsta lilla rörelse frambringar en känsla av att någon väldigt liten men irriterande person står inne i huvudet och försöker slå sig ut. BAM BAM BAM. Så känns det. Jag försökte trotsa huvudet och åkte till skolan för att slipa på mitt examensarbete. Med facit i hand så hade det varit ett bättre val att stanna hemma i sängen. Typ ligga på rygg och fundera och klura över vad som kom först- hönan eller ägget. Så mycket vettigt har jag fått gjort idag. Grr. Dessutom har Alvina fått konstiga utslag över hela kroppen. Det ser ut som att hon bränt sig på en brännässla eller brännmanet på olika fläckar. Märkligt. Jag är ingen utslagsexpert men min kvalificerade gissning är att det är någon form av allergi..
Nej. Nu ska jag bänka mig vid köksbordet och vräka i mig thaimat som min man i skrivande stund hämtar upp hos någon liten fräsig thailändare. Jag lider av en galopperande hunger efter mitt monsterträningspass i går. Min käft har tuggat och tuggat och sväljt hela dagen men mitt hungerhål i magen försvinner aldrig..
Majskroksmys framför Disney Channel..

Allt för att avleda dessa små vilddjur så att jag kunde ligga stilla med mitt stackars huvud..

Alvina är inte påverkad av utslagen.. Ingen feber eller klåda... Om någon är duktig på utslag och vet vad "brännässla-liknande" prickar/utslag så skriv gärna en kommentar...


2 kommentarer:

  1. Våran gosse fick också mystiska utslag helt utan anledning tyckte vi eftersom han inte ätit något han inte ätit förut. Blossigt rött med små, små knoppar. Värmeutslag trodde vi först men det började sprida sig istället för att gå tillbaka, mest kring halsen, baksida ryggen och bröstkorgen. Verkade inte heller klia eller besvärad på annat sätt men efter att han provat smörja med varje kräm så fanns i hushållet utan resultat så åkte vi på Bvc och visade upp honom. Svårt att säga vad det berodde på men vi fick iaf en mild kortisonkräm, Locoid 0,1 %, som gav resultat 2-3 gånger efter vi börjat smörja! Superkräm tyckte vi :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag tycker inte heller att hon ätit annorlunda. Hon åt en hel del färska jordgubbar igår. Men hon äter ofta det och har aldrig reagerat tidigare. Om de håller i sig skall jag absolut prova Locoid..

    SvaraRadera