tisdag 8 mars 2011

Danmarksweekend del 2

Fredagen spenderade jag, Anna, Saga och Thea på stan, jag shoppade en blus och en tunika med härlig vårkänsla. Robert och Fredrik fick stanna hemma med övriga barn. På kvällen åt vi smarrig laxpaj och därefter chokladdaimtårta och kollade på "På spåret" som jag dessvärre är kass på (jag tror att hjärnan krymt lite sedan jag blev mammaledig, eller är det bara för att jag har kollat på för mycket på Dum-Tv och läst för många Bimbobloggar i stället för mer intelektuell lektyr den senaste tiden kanske ). På lördagsmorgon smög Anna upp och tog med sig våra barn upp med avsikt att ge oss sovmorgon. Tyvärr vaknade jag, pigg som en mört och tog inte tillvara på denna sällsynta lyx...det är något fel på mig men jag avskyr att ligga och dra mig på morgonen. Då jag vaknar hoppar jag bokstavligen upp ur sängen. Efter en god frukost så sprang jag en liten runda hurtig som jag är.

Saga och Kaspian ville bara pussas och pussas hela tiden. Kaspian ser lite rädd ut stackarn. Gullungar!


Så här nöjd är Kaspian efter pussen...

På eftermiddagen gick vi en sväng till lekparken och lekte klassikern "burken". En lek jag brukar va en hejare på men mina mycket lämpliga skor med 10cm klack fick liksom aldrig upp farten så bra denna dag...konstigt. Efter detta gick vi och fikade för att ladda batterierna inför en fight i bowling.

Hela burkengänget

Jag promenixar med nya smidiga vagnen... Jag hoppas att Alvina kan andas där nere bara..det är lite tajt.

Något hålhögd tvillingpappa fyller på koffeindepåerna..

Världens mest omtänksamma, vackraste, generösa och snabbpratande svägerska ser ni här.

Sedan var det dags för bowling och middag. Fortsättning följer..måste laga middag här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar