onsdag 16 mars 2011

Varannan vatten...

För några dagar sedan pratade jag med en av mina närmaste vänner i telefon. Även hon är småbarnsmamma och har den senaste tiden haft en spysjuk 1-åring och en 3-åring på nappavvänjning. Hon är med andra ord inte heller helt utsövd och äppelkindsfräsch för tillfället. Vi pratade bl.a. om kaffets vikt för att överleva de dagar man har stort underskott på sömnkontot.
H: En dag förra veckan räknade jag antalet kaffekoppar på en dag. Vet du vad jag fick för summa?
Jag: Nej.
H: 16 koppar. SEXTON!!! Jag är ju för bövelen missbrukare!
Jag: Oj. 16 koppar!! Jiiises! Då har jag långt kvar tills jag spelar i din liga.
H: Ja, så nu är det skärpning. Jag har jag börjat köra varannan vatten. Bubbelvatten-kaffe-bubbelvatten-kaffe för att jämna ut det lite.

Hahahaha! Jag brukade också försöka följa riktlinjen "varannan vatten" en gång i tiden. Fast med helt andra drycker. Som jag sagt många gånger förr. Tiderna förändras.

Mirakeldrycken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar