onsdag 9 mars 2011

Vin, Corona och Kettelbells

Hejsan! Hemma igen efter en grymt mysig dag. Tack Johanna för gott fika och en gemytlig mamma-bebisträff. Idag pratade vi bl.a. om hur härligt det är att äntligen kunna njuta av ett glas vin eller en kall corona igen (fast jag dricker aldrig öl, det smakar bajs). Efter över ett år av total avhållsamhet smakar alkoholhaltiga drycker helt fantastiskt tycker jag. För att inte tala om den härliga bomullsliknande lulllull-känsla man får i skallen efter ett glas vin. Jag tycker denna dimma är skön (Shit det lät tragiskt..). Särsilt efter en lång, slitig vecka då jag och maken njuter av god mat och dryck på fredagkväll. Då vet man att det är helg. Då blir mitt vinglas en markering för att veckan är slut och att vi har en skön, njutningsfull helg framför oss (jag dricker aldrig på veckodagar). Missförstå mig inte, vi dricker aldrig så att vi blir på kanelen, ansvarsfulla tvåbarnsföräldrar som vi är. Jag dricker max 2 glas vin.

Ser ni mina tänder?
I kväll ska jag på gymmet. Jag har faktiskt nästan upprätthållt min målsättning att gå dit 2 ggr i veckan (stolt över mig själv). Varje gång är det lite tungt att masa sig upp ur soffan men Robert brukar "peppa" mig "du ska till gymmet om jag så ska måsta släpa ut dig genom dörren" brukar han säga. "Slavdrivare", gnäller jag tillbaka. Han säger dock inte så för att vara elak utan för att han vet att då jag kommer hem studsar jag in genom dörren alldeles lycklig, energisk och endorfinhög. Han känner mig min man och jag är glad att han tvingar mig. Ikväll ska jag på kettelbells. En träningsform som har sin grund från ryska militären (man svingar och lyfter en kanonkula av järn). Instruktören på gymmet är flintis, väldigt tatuerad och ser ut som att inte bara äter kycklingfilé om jag säger så, utan mer som att han knaprar otillåtna preparat till frukost... Han spelar bara tung hårdrock och är allmänt läskig. I love it. Dessa pass är en skön kontrast till mitt mammaliv. Mammaliv = lilla snigel, tittut och gosigt bebismys. Kettelbellspass med galen instruktör =svettigt, tungt och så omysigt det kan bli.

Så här ser jag ut mellan 20-21 i kväll! Fast inte lika naken då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar