tisdag 26 april 2011

Kärleksekvationer är inte helt lätt..

I förrgår under min och makens promenad pratade vi om hur jäkla svårt det är att vara gift och förälder. Det är faktiskt mycket svårare än jag trodde. Ni behöver inte vara oroligt för vår skull för vi har det väldigt bra och jag känner mig väldigt trygg i vårt äktenskap. Men herrejäklar vad vi tjafsar och skäller på varandra ibland. Min teori är att det är mer tjafs nu än innan barnen eftersom vi har så mycket mindre tid för varandra och oss själva.
Även innan barnen hade vi aldrig jättemycket tid tillsammans. Robert både jobbar, pluggar och spelar fotboll och jag jobbade mycket, tränade flera dagar i veckan och hade ett rikt socialt liv. Efter twinsens ankoms så skulle jag uppskatta att vi har ca 10% av den tidigare egentid och "par-tiden". Övriga 90 % går åt till twinsen. Det krångliga i kråksången är att enas om vad vi ska ägna dessa fjuttiga 10% till. Städa, ha sex, umgås med vänner, titta på fotboll på TVen eller surfa på facebook? Det är inte så ofta vi har samma åsikt. Innan barnen märktes det ju aldrig att vi tyckte olika eftersom vi alltid hade tillräckligt med tid för att tillgodose bådas behov. Vi kämpar varje dag för att få balans i livet, ta hand om oss själva, barnen och kärleken. Många dagar går det bra, andra är det skitsvårt.

Blekfisar som njuter av solen i 5 min innan vi får flytta till skuggan. Jag måste införskaffa BUS (brun-utan-sol)omedelbums!!


Jag och min underbara man- som kämpar för att få livet, kärleken, vardagen att vara i balans.

Är så glad över att vi bor så fint..men gaaah så less jag är på att inte bo i hus ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar