fredag 8 april 2011

Pingpongbollar i brallan..

Hej svej! Fredag igen, min favvodag. Jag och Alvina har dock inte haft någon tipptoppstart på dagen då följande scenario utspelad sig vid frukostbordet.
Jag: Mmmmm...här kommer NAMNAM-GRÖT. MMMums!
Alvina bara kniper med munnen och kastar sin lilla kropp fram och tillbaka i stolen och ser allmänt missnöjd ut med livet.
Jag: Men gumman, vad är det för fel??! Det är ju gröt, det är GOTT!
Alvina: AAAAaaaah. Hon bara tjurar ännu mer och är absolut inte sugen på något geggig gröt.
Efter en stunds tjat från min sida ger jag upp (jag vill inte tvinga i dem mat om de inte vill ha, tänk så hemskt om en jätteperson skulle trycka in läskiga saker i min mun. Det skulle vara förfärligt).
Jag funderar en stund över vad som kan tänkas sätta käppar i hjulet för min dotters normala solstråle-morgonhumör. Kollar blöjan (som var nybytt faktiskt) och hittar en pingpongbollsstor, svart, stenhård bajsklump. Hoppsan, här var det visst förstoppat igen! Stackars Alvina. Tänk själv att sitta på en grapefruktstor (i relation till min rumpan storlek) sten under arslet under frukoststunden . Man kan ju bli sur över mindre. Efter att jag eliminerat pingpongbollen i brallan så har humöret varit desto bättre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar