tisdag 26 april 2011

Shopping, chili och akut-toabesök på Annandag påsk.

Hej! Igår var jag och familjen på stan. Vi strosade omkring en stund och tog sedan em mysig fika på Da Matteo. Sedan var planen att vi skulle shoppa kläder till twinsen. En timma senare har vi tre shoppingpåsar- med tre klänningar till mig. Hur gick det till? Då inser vi att vi nog måste lägga på ett kål för att hinna shoppa till barnen och luncha innan vår stadvisit måste avrundas inför makens träning. Vi styr kosan mot HM. Inne på barnavdelningen börjar det kurra och morra väldigt obehagligt i min mage. Grrrrrhhmmmmfps säger magen väldigt gällt och ilsket. Jag får en väldigt ansträngd min och säger väldigt sammanbitet: Robert, jag måste skita. NU!!!!!!!!!!!!!! (Har ni sett "Dum Dummare" då Harry druckit laxermedel- så såg jag ut). Robert blir lite stressad eftersom han vet att jag är lite kinkig då det gäller kläder till barnen. Robert: Jaha, men vad ska jag köpa då?
Jag: Köp vad sjutton du vill, storlek 74 till Alvina och 80 till Kaspian. Sen tokspringer jag så snabbt jag kan samtidigt som hag spänner rumpan i mina klackskor till närmsta café med toalett. Vilken befrielse!!
Sofi/Harry och hans polare Lloyd...
Efter det kände jag mig åter som en människa så vi bestämmde att vi skulle härda min mage med lite chili (mitt motto är "Det som inte dödar, det härdar"). Stark thaimat fick det bli och även twinsen fick smaka Panäng Gai. Mums! Efter lunchen tog vi en sväng i parken utanför Storan innan jag och barnen åkte hem och Robert till träningen. Senare på eftermiddagen träffade vi Linda och Bosse. Magen skötte sig bra restan av dagen...
Latte på Da matteo- helt klart Göteborgs bästa kaffe

Lunch på Thai Spice på kungstorget- en av våra Thai-favoriter

Enligt min man så tjatade Kaspian så om en hatt att han fick kapitulera och köpa en..

Min familj!!

Inte så bajsnödig längre

Min solstråle

Då Alvina och Robert busar så softar Kaspian och jag slurpar i mig dagens andra Kaffe Latte

Robert klarade shoppingen galant!!

Bus och mys!

Jag kan flyga, jag är inte rädd...

Robert shoppade förutom kläder, ett hårband till Alvina och en hatt till Kaspian. Jag tycker att han lyckades väldigt bra med shoppingen. Trots att jag satt på dass och led då han handlade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar