torsdag 28 april 2011

Mina bebisar är snart inga bebisar längre!!

Barnen hade växt finfint båda två och har nu två imponerade kroppshyddor på 67 cm/7,6 kg (Alvina) och 70 cm/8,7kg (Kaspian). Då jag idag kom insläpandes på mina twins på BVC med Alvina i en Babybjörn och Kaspian under en arm möttes jag av tre ammandes mammor med miniminiminibebisar. Jag slogs av insikten att jag var den rutinerade mamman med stora bebisar. Jag som fortfarande känner mig som en rookie i sammanhanget. Då jag var på BVC då twinsen var typ 2 månader så tänkte jag alltid att alla mammor med bamsebebisar var så...erfarna och försigkomna. Jag trodde att jag aldrig skulle bli så gammal i gamet liksom. Men nu är vi där. Idag kunde jag sitta och malla mig medans Kaspian och Alvina lattjade på golvet med alla leksaker. Medans de små miniminiminibebisarna glatt mumsade vidare på sina tuttar och utan att veta vad som var upp eller ner. Jag  tycker faktiskt att det är skönt att de växer och blir äldre. Jag tycker att det är skönt att de inte är så sköra och bräckliga längre. De är lättare att förstå sig på nu och det är fantastiskt att få uppleva hur deras olika personligheter allt tydligare utkristalliseras. De är så roliga mina små galningar.

Det är så otroligt vackert ute nu- Vitsippor i överflöd överallt!

Jag väger snart 9 kg jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar