onsdag 20 april 2011

Påskriskrig!

Egentligen är det ju pissfult med påskris. Spretiga grenar med en massa fula, färgglada fjädrar i. Men nu när jag är mamma så känner jag för att vara lite präktig och redig. Som en ordentlig, BRA mamma liksom. Dock blev jag och Lotta blev nästan osams inne på Ica Maxi då vi dividerade om färgsättningen på påskriset.
Jag: Åååh, måste man ha påskris? Det är så fult. Då vill jag bara ha vita fjädrar.
Lotta: Vita?! Är du galen? Så trist! Det ska vara FÄRGGLATT på påsk! Gult, lila,rosa!
Jag: Grrr... Ja men okej då (lite surt).
Sedan hittar dessutom Lotta ett bord till med olika påskpynt.
Lotta: Jag tror att Kaspian vill ha en liten påskhare.
Jag: Nej för tusan!! Något sådant kommer inte om genom min dörr. Där går faktiskt gränsen. Kaspian får växa upp utan påskharar.
Sedan köpte jag dessutom färdiga påskris-grenar till Lottas stora förfäran (det finns ju grenar i skogen) men som tvillingmamma blir man bra på att hitta smarta genvägar. Idag ska det pyntas!
Jag gillar ju det lite mer sparsmakade...

Fast mitt kommer typ att se ut såhär tyvärr.... Bild kommer senare då denna är snodd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar