måndag 18 april 2011

Lovely perfect day!!

Tjenis!! Idag har vi haft en dag som varit sådär perfekt som dagar kan vara ibland. Började kanske inte tokbra på fm då barnen skulle ta sin förmiddagslur. Båda gnällde sitt trötthetsgnäll  och jag tänkte passa på att ta en powerwalk med vagnen medans de sov. Tyvärr var jag inte tillräckligt alert (hade inte druckit upp kaffet ännu) och de hann bli övertrötta. Sedan sket båda ner sig BIG time och innan jag bytt på båda + klätt på båda skrek de med en röststyrka på ca 1000 decibel. Nu har jag dessutom inga liggdelar till vagnen utan båste bära ner båda i famnen till källarn där vagnen står parkerad (innan kunde de somna i liggdelen innan jag tagit mig ut på promenix). Jag kan ana att det ser ganska komiskt ut då man har en gallskrikande bebis under varje arm + skötväska hängandes och slängandes över ena axeln samtidigt som man halvjoggar nedför 3 trappor... Puh!! Men efter det har allt varit på topp! En lång förmiddagspromenad i solen med två sovande bebisar är ljuvligt! Jag njöt alla 9 km!!


Jag har ju inte direkt några tråkiga promenadstråk runt knuten...
Sedan fick barnen lunch, jag tog en snabbdusch och därefter kom Robert hem från skolan och vi åkte vi ut till Onsala till Roberts storebror familj som är i Sverige på snabbvisit. Där bjöds det på god lunch och sedan kladdkaka + glass ute på terassen. Det var så varmt och skönt att man lätt hade kunnat sitta där i bikini.. Min vinterlik-färgade kropp hade behövt det men jag ville inte att övriga familjen skulle tappa aptiten. (Våra fotbollsmän har ju sådan tur att de får åka till värmen och träna. Jag och Anna får istället trycka kladdkaka med förhoppning att den bruna färgen ska sätta sig i pigmentet och inte som magvolanger..)

Elias leker med sina kusin-twins

Twinsen njuter av vårsolen!!!

Bästa farbrorn som finns och kusin-Saga

Bästa kosten för mammor! Helt klart!!
Nu inväntar vi lillasyster Lotta!!! Jippi, känns som julafton!

1 kommentar:

  1. Härligt med en härlig dag! Dom kan man leva länge på :) Eller ja åtminstone ett par dagar tills man har en sån där riktigt gnällig dag igen :P

    SvaraRadera