fredag 30 mars 2012

Bästkusten!!

Hej! Är hemma i hemmets trygga vrå igen. Känns fint som snus. Lämnade ett snöigt Umeå-passerade ett regnigt Bromma och landade i ett soligt Göteborg. Ett välkomnande helt i min smak!
Jag åkte hem. Slängde in väskan i hallen och utförde därefter ett städ-plock-tvätt-race på rekordtid. Att lämna en hårt arbetande man ensam med två barn i 3 dagar lämnar vissa spår efter sig. Ett par ton dammhögar och en och annan halvtom chipsskål.. Men dra mig baklänges- jag blev glatt överraskad över att vårt hem var i ett helt ok skick efter omständigheterna. Jag hade ställt mig in på att mötas av ett kaos och skräp i tungviktarklassen. Men icke. Hemmet var dock i ett skriande behov av fredagsröj och rengöring. Så det gjorde jag. Efter det dusch och yougurt-och-äggmacka-lunch. Sedan hämtade jag kidsen efter ett snabbt stopp på Ica.
På förskolan möttes jag av två små solar och stora kramar. Jag fick en liten glädjetår i ögonvrån. Buhu.
Eftermiddagen har bestått av vrål (uppfostran) och kärlek (kramar i mängder) i en härlig kompott.
Nu väntar en härlig helg!
Förutom att det gick himla fint på universitetet  så gick det även bra på after-worken! 

Är det något som jag och Lisa är bra på så är det afterwork! OnsdagsAW borde vara ett obligatorium!

Jag har också hunnit fika med lillasyster!

Lattedrottningen..

Jag har huserat både hemma hos syster och Hannah. Att bo hemma hos Hannah  ger vissa privilegier.  Förutom det fantastiska sällskapet så finns det skvaller och magasin i mängder! Detta urval hade hon gulligt nog placerat på "min" säng. Tror ni jag har sovit mycket?  Nope.

Middag hemma hos syster. Grillade päron, ugnsbakad chevréost, sallad  med citronett, veg-bacon, oliver och rostade nötter. så gott! Och ett glas rött också- det är bra för järnvärdet vilket betyder att det är väldigt nyttigt för alla kvinnor... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar