söndag 18 mars 2012

Kul och blöt familjedag!

Idag har vi varit på vattenpalatset i Lerum. Barnens första besök på en mer hardcorevariant av babypool. Det var uppskattat. Jag tror aldrig jag sett dem så exalterade, upprymda och tokglada någon gång. Typ som två panchisar som fått extra förmånliga rabattkuponger på fiskbullar alternativt två fotbollsnördar som just bevittnat Zlatan utföra ett magnifikt mål eller två. Alvina visste inte var hon skulle ta vägen utan var tvungen att stanna och headbanga lite då och då pga av all energi och glädjefnatt. Underbart. Jag inser redan nu att jag är en total sucker som kommer att kapitulera utefter mina barns önskningar lite oftare än vad som är mellanmjölkslagom. Det finns inget, INGET som är så fantastiskt som att se sina barns ögon stråla av glädje. Shit, vad jag ser fram emot denna sommar då vi kan göra "riktiga" aktiviteter. Aktiviteter som JAG också uppskattar. För ni vet att jag heller skulle äta upp min egen arm med en tesked än att deltaga i typ babyrytmik eller dylikt. Blir akut illamående och kräks av liknande aktiviteter. Men nu! Nu är det dags för det roliga. Jippii!!! Jag är så laddad inför att gå all in på Borås djurpark, vattenland av olika dess slag, Kolmården, Liserberg, Nordens Ark, Gröna Lund, Skansen, Skara sommarland, Universeum, m.m ! Vi har oceaner av roliga dagar och aktiviteter framför oss!! Let the fun begin!!
Kaspian, den stackaren, är ju än så länge lyckligt ovetandes om att Liseberg existerar. Därför kan han fortfarande uppskatta att leka med en brunn. Hehehe..!

 På väg mot Lerum. Min lilla tjej i något för stora skor och mössa <3

Tyvärr inga bilder från själva badet... Jag var lite för upptagen med att åka vattenrutschkana för att dokumentera samtidigt.. Men efteråt fikade vi såklart! Lycka är att få en egen festis!!

Och en varmkorv.. 

Lite småtrött tjej efter en total energiurladdning i bassängerna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar