måndag 5 mars 2012

Hetsäta vitaminer.

Idag fyller min syster Natali 16 år. Grattis älskade syster!! Jag plus övriga familjen kickstartade dagen kl 7 med att sjunga (vråla) "Ja må hon leva" till hennes ära på telefon. Natali sa att vi sjöng vackert och att hon blev glad. Hon är en synnerligen välartad tonåring. Eller bra på att ljuga :)
Twinsen är fortfarande inte tillräckligt kuranta för att gå till förskolan så jag har vabbat idag. Jag är så less på att gå hemma så att jag nästan spyr. Det som förvandlade dagen från att gå till världshistorians tråkigaste till att bli en gemytlig dag var att vi haft några timmars sällskap av Cecilia och Elias.
Förutom det så har jag maniskt försökt trycka i twinsen vitaminer i form av frukt och bär av olika slag. Jordgubbar, kiwi, hallon och apelsiner. Allt i ett desperat försök att forcera och accelerera deras tillfrisknande. "Men kom IGEN!! En ynka jordgubbe till får du plats med Alvina!! Pressa!!!"
Jag varken kan eller vill vara hemma med sjuka barn i flera dagar nu. Om mitt ego får bestämma så skickar jag dem till dagis i morgon. Men om mitt förnuft och mitt hjärta får tala så blir de hemma till torsdag. Suck. Jag fattar inte hur man skall få ihop detta livspussel med dessa sjukdomsmässiga faktorer som bara förstör de bästa av planer och goda föresatser.
Jag är själv inte heller frisk ännu utan hostar, snorar och halsen känns som ett rivjärn. Mina egna symtom kan jag effektivt trycka undan- men att få barnens snor, slem och feber att försvinna som med ett trollslag är inte så lätt.
Åh, så glad jag blev då jag hittade denna lilla ask på Ica. Sommarkänsla i sin finaste form.
Goda var de också!!

Här sitter Alvina och kämpar på med fruktfrosseriet..

Kaspian älskar också jordgubbar..

Ledsen för allt intorkat snor. Jag lägger lätt en timma om dagen på snortorkning.
 Men det är ett tröstlöst arbete då mängden snor aldrig tycks avta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar