torsdag 29 mars 2012

Längtar hem

Att ha twins innebär dubbelt jobb. MEN. Ibland är det också lättsamt. Jag upplever att de leker allt mer tillsammans. Även om leken till 50 % består av konflikter...minst.. 

Titta mina ljuvliga små krulltottar. En ljus och en mörk. En med blå ögon och en med mörkbruna.. Så olika men lika underbara. <3

Dessa två är som ler och långhalm och umgås lika nära på förskolan som hemma. Vill altid vara i samma rum och leka med samma saker..
Vet inte om detta beteende är så bra dock. Hoppas att deras sociala förmåga skall förbättras med tiden. Jag vill ju inte att de ska bli socialt inkompetenta och få sluta sina liv med att sitta och uggla tillsammans i samma bostad...
Hej! Jag är kvar i Umeå, precis klar med en intensiv förmiddag med SPSS (dataprogram för att redovisa statistik). Puh. Min hjärna känns som en mosad, brun banan. Mosig, trött och alldeles ihopkletad. Men jag har goda förhoppningar om att det ska gå alldeles lysande då jag sätter tänderna i detta framöver. Hur svårt kan det vara?
Utöver mina tankar på mitt examensarbete så längtar jag självklart hem till min familj. Det dröjer dock tills i morgon innan jag får ha dem nära mig igen. Längtar. Men tills dess att flyget lämnar norrland så ska jag njuta maximalt över min barnfria tid. Igårkväll hann jag med afterwork men god mat och vin tillsammans med Lisa och syster och dessutom ett Me and I party hemma hos underbara Hannah (hemförsäljning av barnkläder). Dock hade deras sortiment inget som lockade mig. Alls. Tur att det fanns andra mer shoppingsugna mammor på plats. För övrigt blir samtalsämnena ganska konstiga då rel nyblivna mammor och gravida är samlade på liten yta. Mjölkstinna tuttar helt i avsaknad av kroppslig kontroll, förlossningssmärta, insomnia deluxe, kräks, avsaknad av romantik och glamour. Och ändlös kärlek såklart. Hade jag klivit in i samma rum för 5 år sedan hade jag blivit mörkrädd, vit i ansiktet och eventuellt lite yr. Igår hade jag bara kul. Konstigt.
I kväll ska jag umgås med min kära systeryster och det kommer bli fab.

4 kommentarer:

  1. Du, vart har du köpt den fina rosa förbaringsboxen, den kantiga? m

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Det var länge sedan:) De fina boxarna (vi har en rosa och en blå) är en present från min svägerska.. Hon har köpt dem i Danmark, men vet inte mer än så tyvärr. Hoppas allt är bra med dig och fina twins!

      Radera
  2. Jag har också en fråga. :) kan du få till bildtext när du laddar från mobilen och isåfall hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Jag önskar jag kunde svara! Jag är värdelös på att blogga från mobilen:( Förra inlägget användes bilder som laddats upp vid ett tidigare tillfälle. Och jag skrev från en dator på universitetet. Trevlig helg till dig och twinsen!

      Radera