torsdag 22 mars 2012

Framförhållning..eeh..

Jag hör till den promille av alla mammor som inte njuter maximalt över att shoppa till sina barn. Eller, det beror förstås på vad det handlar om för typ av shopping. Tanken på att bränna hela barnbidraget på Zaras barnavdelning lockar varje månad. Men då barnen går på förskola och ägnar sig åt diverse barnanpassade aktiviteter har vi fått stränga order från dagispersonalen om att bara klä barnen i kläder som tål skit, färg och bus. Tyvärr uppfyller inte de plagg som jag helst vill köpa på Zara dessa krav. Synd.
Idag slog våren till med buller och bång. Det är varmt nu. Twinsen använder fortfarande overall eller täckjacka. Hoppsan. Inga vår och värmeanpassade kläder fanns att hitta då de skulle till förskolan i morse. Inte likt mig att ha så dålig framförhållning men jag har varit så sjukt opeppad på att shoppa galonbyxor, skalkläder och gummistövlar. Jag gick en sväng på ett antal affärer just för detta ändamål i förra veckan- men då var vinden iskall och alla göteborgare gömde sig under tjocka vinterjackor. Jag kunde således stoppa huvudet i sanden ,förtränga vårens ankomst och behovet av ny utegarderob till twinsen lite till. Jag hade ju fullt upp med att planera och fundera över hur min egen vårgarderob skulle komponeras. Jag är ego. Jag vet det. Men idag fick jag bita i det sura äpplet. Jag har nämligen fått kuta runt som en dåre på stan för att hitta lämpliga utekläder till twinsen i rätt storlek. Har alla barn storlek 86 eller? Det verkar så tycker jag. Efter maniskt letande samtidigt som jag skällde på mig själv inne i huvudet över min obefintliga framförhållning så har jag i allafall lyckats. Nu är barnen fullt utrustade med utekläder, galonkläder, skalkläder och allt möjligt som skall tåla sol, vind och vatten. Allt är frid och fröjd förutom att Kaspians ben måste växa en si sådär 10 cm tills i morgon då skalbyxorna bara fanns i storlek 92...
Jag har inga pengar över till att shoppa någon flashig vårgarderob till mig själv. Tvillingmammelivet i ett nötskal. Tack Gode Gud för HM- jag hoppas att jag ska kunna hitta några våriga små plagg som passar min plånbok..
Mellis på altanen idag

Tänk att livet blir så mycket lättare med lite sol

Sedan invigdes de nya skaljackorna..

Mina siamesiska tvillingar..

Syskonkärlek x 2

Min tjusiga och tappra tjej

Snygga Kaspian grävde upp hela sandlådan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar