fredag 11 februari 2011

Biffiga barn och räkor i kylen..

Vi överlevde vaccineringen allihopa. De är så tappra mina godingar. De vägdes och mättes också, Kaspian väger 7,7 kg och är 67 cm och Alvina väger 6,3 kg och är 62,5 cm. Kaspian är en riktigt stadig liten bit! Och Alvina växer bra hon med men inte riktigt lika snabbt som brorsan.
Nu är vi tillbaka i hemmets trygga vrå. Jag har ätit thai till lunch och vi ska bara ta det lugnt i em. Jag vill inte åka iväg på något då jag inte vet hur barnen kommer att reagera på vaccinet. Än så länge är det lugnt. Peppar peppar. Robert har ingen träning vilket innebär att han är hemma 16.30! Känns väldigt lyxigt att få hem honom i "normal" tid. Jag ska fira det genom att åka till gymmet...haha. Igårkväll körde jag Core 30 min och crosstrainer 30 min. Idag blir det ett pass Body pump. Såå roligt! Sen har jag uppfyllt min 2 ggr i veckan-kvot. Har en del annat planerat i helgen så man får passa på!
I kväll ska vi frossa i färska västkusträkor och dricka vitt vin. Om man bor i Göteborg är regelbunden räkfrossa ett måste! Annars blir man utvisad och utfryst tror jag. Att äta räkor och skaldjur är en av mina absoluta favoritsysselsättningar. Jag hoppas barnen är nöjda och allra helst sover, för det är kanske ingen höjdare att gosa med barn då man har räkskalsrester på händerna. Jag vill inte ha barn som luktar gammal fiskbil.

Vi leker. Alvina är så förbannad på brorsan att hon delar ut en smocka rakt i trynet


Blått tema idag. Alvina slog så hårt att Kaspian tappade ansiktet...

2 kommentarer:

  1. Sofi!!
    Vad stora de har blivit!!
    Ska bli så himla kul att se er nästa gång ni dyker upp här i norr!!
    puss puss/ LIsa

    SvaraRadera