lördag 12 februari 2011

Chocolate chip walnut brownie...

Hej!

Vår elvispshatande tjej. Hon blir ingen bagare hon..
De senaste nätterna har jag och Robert delat på oss eftersom lille herr Kaspian inte vill sova. En sover på soffan och har Alvina-pass vilket innebär att man bara behöver gå upp en gång, ca kl 5 vilket är a piece of cake. Kaspian däremot vaknar 4-6 ggr per natt. Jag har haft Kaspianpass i natt och det har inte varit en dans på rosor. Han har haft feber och inte alls mått bra efter vaccineringen. Stackars liten kille. Och stackars liten mamma. Sen klev jag och barnen upp kl 8 eftersom jag lovat maken sovmorgon. Vi drog igång dagen med att baka- Chocolate chip walnut brownies (Härligt namn på en  kaka! Leila Lindholms recept).
Mmmmm...
Tyvärr var bakningen var inte helt lyckad. Alvina var rädd för elvispen och grät floder, jag fumlade och tappade strösocker över heeeeela golvet, det är smörklumpar på kaffebryggaren. Hela (den vita) morgonrocken full med chokladsmet och barnen blev kladdiga av sockermättad smet från mina händer. Dessutom var det inte ens kul att baka då man är lika trött dvärgen Trötter (snövit). Fick slicka glasyrskålen för att bli piggare. Men sedan blev dagen  betydligt bättre då vi umgåtts med finaste Linda och hennes lilla Bosse hela dagen lång. Vi har pratat och pratat och pratat. Mest om bröllopsplanering då Linda och Henke gifter sig i augusti.
Robert har varit i Varberg på match men kommer strax hem med dagens take-awaymiddag.. Ha en skön lördagkväll!!
Här är orsaken till den trötta tvillingmamman.
Kaspian ääälskar att hänga i soffan, precis som sin pappa

Så här ser jag ut idag. I natt får Robert ta Kaspian-passet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar