måndag 28 februari 2011

Tandagnisslan (fast utan tänder) och gråt..

Jag har storstädat idag, redig som jag är. Det var dock inte så lätt eftersom Alvina helt plötsligt blivit rädd för dammsugaren. Kaspian däremot älskar den och gapskrattar då jag far runt med dammsugaråbäket runt golven. Då jag börjar dammsuga börjar hon först gnälla lite stillsamt, för att sedan växla upp tills hon gapskriker, vrålar och blir illröd i ansiktet. Därför tog det flera timmar att dammsuga hela lägenheten (trots få kvadratmeter). Jag dammsugade tills hon fick in skrikväxel 4 (av 5 möjliga) och fick sedan trösta, skoja och leka tills hon var glad igen. Då fortsatte jag mitt städande och så höll vi på. Hon reagerar på samma sätt då jag använder elvispen. Och Kaspian älskar elvispen. De är roliga mina barn...
Så här glada var vi innan mamma började dammsuga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar