fredag 25 februari 2011

Härliga mammor. (Och finfina barn)


Barnen med deras kompisar Amanda, Hannes och Siri
Góa Karl-Alfred
Igår spenderade vi dagen hemma hos Pia och hennes lilla Siri samt övriga mammor i föräldragruppen. Jag är så himla lycklig över min föräldragrupp. Jag har hört så mycket negativt om denna umgängesform.. Att det ska vara tråkigt, pretto och bara massa trist tjat om barn, bajs, mat och sömn. Vi pratar absolut om barn och det som hör till men även massvis om livet, drömmar och jobb och sånt. Våra träffar är väldigt opretantiösa, tillåtande och mysiga. Vi har inte kännt varandra länge men jag tycker genuint om de övriga mammorna jättemycket. Jag ser fram emot våra mamma-bebisdejter som kan bli ganska så livade. Någon bebis skriker, någon skrattar och jollrar, någon kräks på någon annan och så vi mammor som är högt och lågt med våra kaffemuggar. Jag har nog haft tur som hamnat i en grupp med positiva, öppna, härliga människor!
Idag har jag också haft en jättehärlig dag med Linda och Karl-Alfred. Vi har myst, druckit kaffe, ätit hemmabakta dinkelbullar och god lunch. Skrattat och pratat om allt mellan himmel och jord (inte bara barn). Jag är tacksam över att mitt liv är så rikt på fina vänner.
Rara, omtänksamma Linda hade med sig en rosa (fin!!) kaffemuggstermos till mig.
Så att jag ska kunna dricka varmt kaffe utan risk för att brännskada barnen.
Toppen för mig som ofta får dricka kallt kaffe då man har tvillingjour.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar