torsdag 17 februari 2011

Exorcisten i sovrummet

Och så var det dags för familjemedlem nr 3 av 4 att få magsjuka i natt. Jag och Robert har redan överlevt våra spyperioder. Men i natt var det dags för Kaspian. Han var rätt gnällig och jag trodde att han var hungrig och gav honom nappflaskan. Då han fick flaskan i munnen började han kräkad kaskader! Han såg ut som flickan i exorcisten...fast söt. Det kom spya överallt. ÖVERALLT. Över honom, i hela sängen, på mig, på väggen. Fast det värsta var såklart att jag tyckte så synd om honom. Det ser läskigt ut då det kommer så mycket kräks ur en så liten människa. Min stackars lilla, spysjuka prinskorv. Men till min stora lättnad och glädje så är Kaspian frisk, pigg och glad idag.
Så här spydde Kaspian i natt. Fast han såg inte läskig ut såklart...

Jag känner mig ganska kurant idag efter tre dagar på soffan och Robert är någorlunda på benen. Så jag har ägnat hela dagen åt att sanera lägenheten från basilusker och spyor. Skönt att städa ut sjukdomen ur huset. Ser fram emot en dusch snart också...Sedan håller jag tummarna för att Alvina ska hålla sig frisk!

Åh jag är helt utpumpad efter nattens eskapader. Så jag somnar sittandes i soffan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar