fredag 25 februari 2011

TGIF

Hej! Härliga fredag idag! Robert har ingen träning! Robert ska laga 3 rätters till oss idag! Tjihoo!
Vi hade en nära döden upplevelse här igår. Kaspian sitter i sin matstol i köket och Alvina sitter i sin babysitter på golvet nedanför. Hux flux lyckas Kaspian ta tag i blomman som står i köksfönstret. Blomma och kruka och allt rasar ner i golvet med ett stort BRAK. Typ 10 cm från Alvina. Tänk om hon fått den på sig? Alvina är ju typ lika stor och lika tung som blomkrukan. Det hade blivit köttfärs av henne tror jag. Hemska tanke. Både jag och Robert blev vita i ansiktet och besvärades av hjärtklappning i några minuter tills vi fattat att allt var ok och lugnat oss.
Jag bara undrar då den första olyckan kommer.. Hitills har jag "bara" lyckats klippa Alvina i fingret med nagelklipparen en gång (jag grät mer än henne efteråt). Men jag antar att det en vacker dag kommer hända något hemskt. Jag har ju inte 100% fokus på båda jämt så risken finns ju. Jag ska iallafall skärpa mig på säkerhetsfronten nu. Inte ställa bebis under blomkruka och inte lämna dem då de ligger i soffa/säng/skötbord. Och sånt.
Idag kommer Linda P och Karl-Alfred hit. Kulkul!!
Ha en bra fredag!!
Alvina har precis kräks ner brallan.
I bakgrunden ser ni vår nya vagn!
En Phil and Teds som är betydligt smalare än vår andra tvillingvagn.
Så nu har vi en vagn för långpromenader och en smidigare för cafébesök och dyl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar