torsdag 3 februari 2011

Rutiner...denna eviga kamp!

Jag försöker verkligen med alla medel få mina twins synkade. Jag vill helst att de äter samtidigt och sover samtidigt. Dessvärre är det nästintill omöjligt i praktiken att få till det. Kaspian är ju en aning glupskare än sin syster och vi har tidigare matat henne samtidigt som Kaspian för att få lite "ledig" tid emellan matningarna. Men tänk själv, hur kul skulle det vara att få ett skrovmål nerkört i halsen i tid och otid om man inte är sugen. Dessutom har ju Alvina kräkts väldigt mycket. Så den senaste tiden har jag struntat i att mata henne varje gång, resultattet är att hon kräkts beydligt mindre men rutinerna blir svårare att få till. Sovrutinerna har aldrig funkat. De sover omlott på dagarna. Då den ena vaknar så somnar den andra in samma minut och så håller det på. Det är ingen ordning på allting som Pippi sa.

Twinsen med deras kompis Elias. Inte lätt att få till en bild med tre glada bebisar samtidigt!

3 kommentarer:

  1. De är så fantastiskt gulliga dina små! Kul också att de är så olika varandra, det är ju så charmigt...och Alvina är ju världigt lik dig :) Kram!

    SvaraRadera
  2. HEj.=) hitta din blogg på familjeliv ;) VA fina barn du har :) vilken vecka föddes de i?? jag har tvillingtöser här hemma som just blev 5 månader o de föddes i v 31+1 :)
    kramar

    SvaraRadera
  3. Till Maria: Tack! Ja de är verkligen olika, både till utseende och personlighet. Lycka till i morgon! Så underbart!
    Till Bäräcka: Tacktack! Barnen föddes den 27 augusti i v 34+4.

    SvaraRadera