söndag 27 februari 2011

Vi får flytta in i en skokartong...

Hej svej! Misslyckad husvisning idag. Vi tyckte inte om det av flera anledningar. Jag tyckte att det hade lite "stuga-känsla", det hade ingen hall och toan var äcklig. Bland annat. Trots detta började folk lägga bud direkt på visningen. Bud halvmiljonen dyrare än vad vi är beredda att lägga på ett hus. Suck. Om man vill bo i hus centrala Göteborg så får man vara beredd på vad som helst om man inte har 500 miljoner till övers. Man får parkera bilen i köket, diska i handfatet och sova skavfötters i en 90 säng hela familjen.
Jag vill ju bo fiiiiint! Jag vill ha ett ljust, vackert kök, en liten gullig tomt och fräscha, helkaklade badrum. Så lets face it, vi tvingas nog ta vårt pick och pack och flytta ut 2-3 mil från Götlaborg.. Vi känner ingen jättestress än så länge, vi bor ju bra. Vi klarar av att bo kvar i vår lägenhet ett tag till men ni skulle höra hur ofta jag svär då jag måste kliva över högar av leksaker, babysitters och bumbostolar. Man får göra stigar genom all bebisrelaterad bråte här hemma. Och med 2 barn så måste man ju sluta svära och tänka på sitt språk. Annars blir tungan svart.

Syskonmys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar