onsdag 11 januari 2012

För lite grönsaker??

Även om jag själv tycker att jag är ganska duktig på att servera våra kids grönsaker och frukt till alla mål så verkar det som att twinsen vill ha MER grönsaker. Deras favoritsyssla just nu är nämligen att stå och tugga i sig diverse grönt från vår trädgård. Mums, mums säger de likt två små kossor på grönbete. Sedan tar de en tugga till av busken. Beror detta beteende på mitt eget, ganska omfattande, grönsaksätande i tid och otid?? Är det genetiskt? (Jag äter dock aldrig buske eller några andra föremål i trädgården. Faktiskt.).
Alvina in action. En stor tugga buske tack. Tänk om hon var lika hungrig vid middagen/lunchen...

Ja men det är JÄTTEGOTT med buske brorsan!!

2 kommentarer:

  1. HAHA vad roligt!
    Jag hade inte haft något emot om mina barn hade börjat käka buske...;-)

    SvaraRadera
  2. Liten varning (jag vet att jag är jobbig nu), har du kolla att du inte har några giftiga växter i trädgården? Om twinsen nu gillar att äta som getter, är det väl säkrast att eliminera alla kaprifoler, liljekonvaljer, gullregn, thujor, idegranar och liknande. Googla på "giftiga trädgårdsväxter" så får du upp en lång rad med arter, sedan kan du googla fram hur de ser ut och jämföra med vad du har hemma.
    Kramisar

    SvaraRadera