onsdag 11 januari 2012

Onsdag = lillördag!!

Idag är det Lill-Lördag i familjen Vilahamn. Onsdagar innebär att Robert är ledig. "Ledig" i den mån att han är pappaledig. Han ringde precis och var lite svettig och trött. Det var tydligen akut översvämning av bajsblöjor, stressig inskolning + BVC-besök och vilda barn därhemma. NÄHÄÄÄ? Sa jag och lät inte så förvånad. Men han är grym,  min man. Jag tycker att det känns bra att barnen bara kommer att gå på förskolan mån-tis och tors-fre (mellan 7.30 och 14.30). Så får Robert och barnen en mysdag (?) och ett avbrott mitt i veckan och jag får en heldag för mig själv. Alla nöjda, alla glada.
Nej, nu måste jag åtegå till mitt plugg då jag försöker att ta igen en veckas ofrivillig plugg-paus (helt omöjligt att hinna med allt på agendan just nu...) på en ynka dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar