fredag 13 januari 2012

Icke-glamour ersättning??

Hej!! Redan fredag! Fredagen den 13:e dessutom. Jag hoppas att ni inte blivit utsatta för någon olycka eller otur. Idag var sista inskolningsdagen den här veckan. En vecka avklarad, en vecka kvarstår. Hitills har allt gått friktionsfritt och lätt. Eller. De två sista dagarna har Kaspian knappt sett röken av förskolan, sina kompisar eller lärare. Jag och lille herr K har nämligen spenderat i princip all tid inne på avdelningens skötrum. Han verkar ha fått bajssjukan, för jag har aldrig sett maken till effektivitet gällande att förbruka up-and-go-blöjor. Det liksom bara rinner därbak. Inga fler detaljer nu, promise. Han är inte sjuk eller så. Han äter, skrattar och sover precis som vanligt. Konstigt. Dessutom är det ju en procedur att byta blöja på förskolan, det ska tvättas både här och där, det ska spritas och blöjor skall täckas i plastpåsar. Hygieniskt ska det vara. Så, det har vi gjort i två dagar. Torkat, torkat, spritat, knytit plastpåse. Det känns allvarligt som att bajslukten har satt sig i skinnet på mig permanent. Samtidigt går jag och dagdrömmer om nya stövletter från Top Shop, en vårjacka från Donna Karan och smycken från Dyrberg och Kern. Men sen kommer verkligheten ikapp mig och jag minns att min huvudsakliga inkomst i över ett år har kommit från Försäkringskassan. Samt att jag snart måste köpa regnställ och stövlar till twinsen. Och att vi måste betala bilförsäkringen för ett halvår framåt. Puh. Så mina dagdrömmar får bestå som härliga hallucinationer och jag fortsätter torka bajs. Dert är "mammaledigheten" på en pinne det. Sedan kom jag på att brottsoffer kan få ersättning för "sveda och värk". Finns det ingen ersättning för att kompensera för total avsaknad av glamour i livet? Jag anser att om man har bytt över 25 bajsblöjor på en dag så borde man få någon form av kompensation och uppmuntran. Till exempel ett par stövletter från Top Shop. Eller åtminstonde en pastellig, härlig, vårig blus från HM. Eller kanske bara ett litet läppglans i någon piffig nyans? Jag har inte så stora krav här i livet. Fast snart kommer Robert hem. Han har lovat att köpa med sig både något mustigt rödvin samt indisk take-away. Det känns iaf lite glamouröst i sammanhanget. Trots att maten serveras ur en folieförpackning..
Twinsen in action på dagis idag.. Spännande stenar, kottar, snäckor och annat..

De har sina små egna hyllor och fack med foto på. Gulligt. Alvina har skaffat en dagis-kärlek idag också. Hjalmar heter han. Eftersom Alvina är ensam tjej än så länge kommer killarna inte få det lätt. Mitt lilla charmtroll..

Min stora tjej

Jag hann leka 5 min innan det var dags för ny blöja. Igen. 

Lycka är att ha en egen stol. 
Såpbubbel-disco har vi också haft idag. Det var poppis!

1 kommentar:

  1. Jag älskar verkligen att läsa dina härliga, ärliga inlägg Sofi! Dock hinner jag inte alltid få till en kommentar så nu kommenterar jag inlägg som jag tidigare läst :) jag läser ju varje dag och njuter! Du skriver så härligt och det känns som att jag fått en nyfunnen gammal vän via bloggen. Konstigt det där, men man följer ju din vardag och på det sättet känner jag att jag är en del av den på nåt konstigt sätt. Det är väl det som är det härliga med bloggar!
    Kram

    SvaraRadera