torsdag 19 januari 2012

Utmanad... Och jag är ju inte den som är den!


Hej! Jag fick en utmaning från en av mina Bloggläsare Louise (minbebis.com/blogg/tvillingmorsan). Kul tycker jag och är inte sen på att haka på...
1. Vad gjorde du för 10år sedan?
Ja vad fasen gjorde jag då? Kommer knappt ihåg. Det känns inte som 10 år sedan utan 100 år sedan typ. Hmm. Jag var 18 år då. Så jag antar att undersökte vad mitt nya, vuxna liv innebar och söp skallen av mig och levde allmänt grisigt. Nä, inte så illa. Jag har alltid varit lite präktig och trist. Jag gick sista året på gymnasiet. Det var ett väldigt tufft år.
2. Vad gjorde du för 1år sedan?
Då var jag hemma med twinsen som var uttepluttesmå och ynkliga. Jag hade precis börjat hänga en hel del  med min mammagrupp efter några ganska ensamma månader så jag var lycklig över att få vara lite social igen. Jag slutade också att amma vilket jag tyckte var skööönt!
3. Fem snacks som du gillar?
Nötter i alla former (men mest valnötter, cashewnötter och rostade mandlar), choklad såklart (70 % och den är godast om den bara smakar choklad, inga konstigheter med hallon, apelsin, chili, salt och sådant tjafs), frukt och bär i stora lass (eller räknas det som snacks?- är det präktigt?), glass (chokladglass!!! med chokladsås på. Och ingen billig skitglass, då hoppar jag hellre över), popcorn poppade i gryta med mycket smör. 
4. Fem sånger som du kan hela texten till?
Oj. Det är många. Måste jag säga sånger? Nä jag säger artister i stället! Jag kan typ alla sånger av Hello Saferide, Markus Krunegård, The Strokes, Timo Räisänen och en hel massa barnsånger. Fast jag är väldigt dålig på all musik som är släppt efter 2010, efter twinsen så hinner jag inte lyssna på musik längre. Bara barnsånger. 
5. Fem saker som du skulle göra om du var mångmiljonär?
Ok, nu låtsas vi att det inte finns några krig, svältande barn, orättvisor och hemskheter på vår jord. Fokus ego it is: Aldrig mer arbeta heltid utan bara 50-75 % så att jag kan umgås med mina twins. Resa galet ofta! Shoppa osunt mycket kläder, skor och skönhetsprodukter. Köpa ett jet-plan så att vi kunde åka och besöka nära och kära som vi saknar när andan föll på. Och...hm...bygga ett hemmagym så att jag kunde träna oftare och bli ännu starkare och snyggare =)
6. Fem dåliga vanor?
Jag önskar att jag kunde softa med gott samvete lite oftare. Jag önskar att jag inte var beroende av öronproppar för att kunna sova. Jag dricker för mycket kaffe. Jag dricker också för mycket saft och läsk som är sötad med articifiell skit. Tuggummi är också en stor last- tuggumibollar, hubba bubba och V6 barntuggummi. Och choklad (fast jag tycker att det är en trevlig vana då det är så sjukt gott). 
7. Fem saker som du gillar att göra?
Pussa på mina barn och min man. Resa. Träna. Laga och äta mat. Dricka vin/fika med vänner. 
8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?


Galonbyxor. Päls. Stringbikini. Manchesterbyxor. Magkort tröja.
9. Fem favoritleksaker?
Leksaker, menas barnleksaker eller vuxenleksaker (inte sexleksaker tänker jag på då..)? Jag väljer att skriva om vuxen"leksaker".
Mina joggingskor, jag hade döden dött om jag inte fick rensa skallen med en löprunda efter en heldag med twinsen. iPhonen (har klarade man sig innan denna fabulösa telefon fanns?), datorn (annars kan jag ju inte blogga), köksredskap (jag gillar att laga mat) och min snowboard (även om jag har chansen att åka allt för sällan!!)
10. Tio personer jag vill se göra denna utmaning?
Vet ej! 

3 kommentarer:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som är beroende av öronproppar. Jag kan inte sova utan mina öronproppar. Det är så himla skönt att plugga in dem och höra hur omvärlden stängs ute allt med när propparna expanderar i öronen. Sen blir det verkligen helt tyst och så skönt. Sover så mycket bättre och djupare när det är helt tyst. Fler borde verkligen testa att sova med öronproppar. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

    SvaraRadera
  2. Ja det är underbart. Jag hör dock barnen väldigt väl genom propparna. En mammainstinkt. Jag använder öronproppar från apoteket. De är gjorda i mjukt gummi och sitter fast i ett senilsnöre. Väldigt bekvämt. Fast jag får tyvärr också lite ont efter ett par timmar. Eller inte ont kanske, men irriterad i öronen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sånna öronproppar jag jag med. Kan dock inte sova med dem. Däremot så använder jag dem på konserter, bio och ibland på spinning passen. Tycker de dämpar lagom då och man hör fortfarande musiken. Fungerar även klockrent när man simmar för att slippa få vatten i öronen. Får leta vidare efter sköna öronproppar att sova med.

    SvaraRadera