torsdag 27 januari 2011

5 månader

Stor dag idag! Kaspian och Alvina fyller 5 månader. Min farfar fyller 85 år. Hipp hipp hurra till dem alla tre. Vi ska fira den stora dagen genom att umgås med tre andra mammor från föräldragruppen samt deras bebisar Siri, Elias och Amanda. Jag missade vår obligatoriska mammapromenad i tisdags (jag låg ju halvt död och tyckte synd om mig själv på soffan hela dagen) och har bjudit hem dem till mig i stället. Det ska bli väldigt kul att träffa dem och deras söta små igen.
Jag har svårt att fatta att mina mini-twins är 5 månader. De är ju snart inga bebisar längre...(snyft och ångest). Jag försöker verkligen njuta och vara i nuet om dagarna tillsammans med min Kaspian och min Alvina. Det är så lätt att man glömmer av att njuta då man är mitt i livet. Men de kommer ju aldrig att vara så här små igen, de kommer snart inte att vilja ligga i min famn och titta på mig med sina nyfikna ögon. Snart kommer de inte att behöva sin mamma på samma sätt som de gör nu. Så jag påminner mig själv om och om igen att stanna upp, uppmärksamma dem, lukta på dem, titta på dem, pussa dem och bara njuta.
5 månader sedan idag..

Nyfödd dotter 1840 g tung och 43 cm lång

Puss på dig brorsan!!

Precis hemkomna från BB, 4 dagar gamla

1 kommentar:

  1. Shit vad dom är söta och små! Kram Cecilia och Elias

    SvaraRadera