fredag 21 januari 2011

Tvillingvagnsproblem

Min stora tvillingvagn är sjukt bra. Jag är så nöjd med den. Den är lättrattad, relativt smidig, barnen ligger komfortabelt och det är lätt att ta av och på liggdelarna. Men ibland är det helt klart att samhället inte är uppbyggt för tvillingmammor. Vi hade flera stora gräl igår. Jag och barnvagnen alltså.
Scenario 1: På väg till Pia. Skulle köpa med mig lunch på vägen. På café nr 1 kommer jag inte in, världens smalaste dörr. På café nr 2 kommer jag in genom dörr nr 1 men inte genom dörr nr 2. Får ratta runt och lämna barnen i vagnen utanför. Gillar inte det. Så fort jag stannar vagnen vaknar de och blir skitsura. så länge jag går sover de som stockar men då jag stannar vaknar de på en sekund och skriker " Gåååå fortare mamma, NUUUUUUUUUUU!" Jag är säker på att de var slavdrivare i deras förra liv. Jag springer in på café nr 2 igen och beställer
Jag; "Finns det något färdigt?
Cafétanten. Nej vi lagar efter beställning.
Jag: Då tar jag den salladen som går fortast att göra tack. Skippa rödlök och kött bara. Tack
Jag kastade upp sedlarna på disken och sprang ut till vagnen igen. Twinsen hann inte bli förbannade. Puh.
Scenario 2
På väg hem från Pia. Skall styra ut vagnen genom hennes port. Då fastnar jag på halva vägen. Vagnen sitter i allra högsta grad stenfast och jag kämpar till jag både svettas och nästan gråter. Grannar börjar anlända och det blir ett föreställning av dess like. De vill ju komma in såklart och blir säkert småsura på den hysteriska tvillingmamman som fastnat i dörren. Många sa "Men du kan ju INTE ha kommit in den vägen" varpå jag parerade med "Joooo det är sant". Jag kände mig som Nalle Puh då han ätit för mycket honung och fastnar i Kanins hål. Tillslut fick jag tillbaka monstervagnen in, fick ta lös liggdelarna och fälla ihop vagnskrället. Nästa gång lämnar jag den utanför.
Idag har jag haft ännu fler vagnrelaterade fadäser. Men de skriver jag en annan gång för inlägget blir för långt.

Jag gillar mat på stora fat

Ännu en matbild. Här potatis. De ser ju bara såå roliga ut då de äter..


Nu kommer snart Jane och Linda. Vi ska bara ta det piano ikväll, det blir klassiskt, hederligt, svenskt fredagsmyyys =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar