måndag 24 januari 2011

Operation idag!

Idag ska jag opereras. En stor, livsfarlig operation med livet som insats. Nej, jag skojar bara. Jag ska operera en liten skitgrej i ett finger. Har haft en infektion under nagelbandet på höger pekfinger i snart ett helt år och det är så illa att de måste plocka bort hela nageln för att det ska kunna läka. Robert får därför ta med sig twinsen på styrelsemöte ikväll då jag avsagt mig alla former av engagemang av högerhanden. Jag tror det är svårt att byta blöjor med en hand.
Jag tycker i ärlighetens namn att det känns ganska så nice. Helt allena hemma mellan kl 18 och 21. Jag ska ligga på soffan och låtsas ha SKITont. Inombords ska jag skratta högt och så ska jag bara ligga och njuta och fisa i soffan. (Jag hade ju inte ens ont efter mitt kejsarsnitt, så ett litet snitt i fingret måste ju vara en barnlek i jämförelse. I hope.). Jag ska bunkra upp med bra lektyr och något riktigt smaskigt. Kanske en dubbelsemla. Är det någongång man får skämma bort sig själv är det väl efter en operation? Resten av veckan får jag ju snällt fortsätta byta blöjor, torka spyor och busa med mina barn med mitt stackars sargade finger. Håll tummarna för att jag överlever.
Jag ska också ha denna grimas då jag ligger och lider av smärta i soffan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar