söndag 30 januari 2011

Både hår och tuttar faller nedåt nu..

God söndag! Jag kan sorgligt nog konstatera att min håriga kaluft börjar bli allt tunnare. Heeela golvet, badkaret och barnens handflator är fulla med långa, mörkbruna, vågiga hårstrån. Hur ofta jag än dammsuger så verkar inte mängden hårstrån på golvet minska... Och sedan jag dragit ner kraftigt på amningen har mjölken i tuttarna sinat och gravitationen börjar ta ut sin rätt. Suck. Snart är jag både plattbröstad och flintis. Utseendet och egna intressen kommer i andra hand sedan man blev morsa. Som tur är verkar mina barn älska mig ändå, trots förfallet av mitt yttre.
Idag har jag och mamma gått en lång promenad i det härliga vädret med barnen, det är lite vår i luften. Vi skulle sedan ta en fika på caféet i området men då nästan allt var slutsålt blev det fika hemma istället.
I kväll blir det självklart Solsidan och Robert ska fixa gómiddag.
Mormor serverar god gröt
Alvina provar gåstolen. Dessvärre är benen inte tillräckligt långa ännu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar